Derfor er Magento webshops de mest populære

20. oktober 2015

E-handel er fortsat i vækst, og fremtidens detailmarked vil gå i retningen af et stadigt større fokus på omnichannel. Med Magentos utallige muligheder har man de bedste forudsætninger for at følge vækst og udvikling.

Ifølge en undersøgelse foretaget af aheadWorks er Magento med en markedsandel på 30% fortsat verdens mest populære webshop-platform. Særligt i Vesteuropa og Skandinavien er Magento webshops dominerende.

Samtidig blev der i 2014 solgt for $839 milliarder på internettet. I 2015 spår Euromonitor en vækst på 18%, hvilket giver et salg via e-handel på omkring $994 milliarder i 2015. Den globale vækst i e-handel smitter af på det danske marked, der ifølge FDIH har haft en samlet omsætning på 44 milliarder kroner i det første halvår af 2015. Det tal er 21% højere end i det første halvår af 2014.

Vækst i e-handel kræver fokus på omnichannel

Selvom e-handel er i vækst, betyder det ikke, at forbrugere ikke længere ønsker at benytte sig af de fysiske butikker. Derfor vil detailmarkedet i fremtiden vil gå i retning af et stadigt større fokus på omnichannel, hvor man forbinder e-handel med in store-shopping.

Gode omnichannel-værktøjer i Magento

Med sine mange udvidelsesmoduler har Magento næsten uendeligt mange omnichannel-værktøjer. Eksempelvis kan man købe online og hente produktet i den fysiske butik, hvilket netop er en trend i Danmark, hvor man ser, at grænsen mellem online- og fysiske kanaler bliver mere og mere udvisket. Ifølge FDIHs seneste e-handelsanalyse foretrækker over 35% af de danske forbrugere nemlig selv at afhente deres online-køb i fysiske butikker.

I første halvår af 2015 blev 23% af alle køb på nettet i følge undersøgelsen foretaget med en mobil enhed. Derfor er det essentielt at have en tilstedeværelse online, som er skræddersyet til køb fra mobile devices. Magento kan indfri det krav, da platformens responsive design fungerer til alle skærmstørrelser og devices. Det betyder, at man får en meget mobilvenlig webshop.

Magento webshops gearet til vækst

Der er flere grunde til, at Magento er den mest brugte webshop-platform verden over. Det er en løsning der er gearet til vækst, da man har mulighed for at have op til 500.000 produkter på én side samt håndtere mere end 80.000 ordrer på en time. Derudover kan man have flere webshops i én og samme løsning, ligesom der er mere end 5000 udvidelsesmoduler, man kan benytte, i takt med ens forretning vokser, eller hvis man skal imødekomme nye behov på markedet.

Solide SEO-værktøjer sparer markedføringskroner

Med Magento kan man også få rigtig solide SEO-værktøjer. For webshops er det essentielt at rangere højt på Google, og digital markedsføring og annoncering er generelt en dyr affære. Magentos SEO-features kan gøre forskellen og være med til at spare vigtige kroner i det digitale markedsføringsbudget.

Faciliterer forbrugernes foretrukne betalingsmetoder

Én af de ting, der gør Magento særligt attraktivt, er at man med platformen kan facilitere alle forbrugeres forskellige betalingspræferencer og derved forebygge tabte salg. I september skrev vi om FDIH og DIBS’ e-handelsanalyse, hvor vi blandt andet afdækkede den store udfordring, webshops har med afbrudte køb. Mere end hver tredje forbruger har afbrudt et køb mindst én gang det seneste halvår, og DIBS rapporterer at 15% af afbrudte køb skyldes, at kunden ikke har kunne betale med sin foretrukne betalingsmetode. Med Magento kan man imødekomme alle forbrugernes behov for betaling, med bl.a. Dankort, Visa kort, Visa Electron, MasterCard, eller fx Paii via betalingsgatewayen Quickpay.

Klik her for at læse NaviPartners indlæg om FDIH og DIBS’ e-handelsanalyse