Dynamics NAV og Office 365-samspil gør livet nemmere

9. februar 2016

Microsoft Dynamics NAV er i 2016-udgaven blevet endnu stærkere. I den nye version er der blevet lagt yderligere vægt på at have én samlet integreret løsning, og samspillet med Office 365 har aldrig været bedre.

Samlet overblik

Både Office 365 og ERP løsningen Dynamics NAV kan tilgås hvor som helst, når som helst, da begge tjenester kører i skyen. Én af de ting der kan give brugere ekstra værdi er Dynamics NAVs samarbejde med Office 365, der gør, at du altid kan have hele din forretning og alle de oplysninger du bruger allermest, lige ved hånden. Det hele er samlet i ét system, heriblandt e-mail, kalender, Business Intelligence og Dynamics NAV. Alt er samlet og integreret i én løsning så snart du er logget på Office 365.

Rollecentret

Når du er logget ind i Office 365, har du reelt set de vigtigste oplysninger lige for hånden. Rollecentret er din personlige startside i Dynamics NAV, og her kan du få visualiseret selvvalgte finansielle indikatorer. Det kan eksempelvis være samlet omsætning, samlede udgifter, renteindtægter osv.

Det du helt specifikt vil have vist, kan du hurtigt og enkelt udskifte efter behov. Alle tal er altid fuldt opdaterede i realtid, og tallene kan analyseres nøje ned i detaljen.

I rollecentret kan salgsordrer og rapporter også let tilgås, og for at være sikker på, at de rette medarbejdere kan tilgå den data, kan du hurtigt og enkelt styre hvem der skal have adgang til hvad. Med et enkelt klik kan du for eksempel få rapporter der viser en top 10 liste over kunder, momsoversigt, prislister og meget mere.

Office 365 og Power BI

Med Office 365-integrationen handler det i høj grad om at kunne udnytte al den information og data du får, på den mest enkle og effektive måde, uden at skulle navigere rundt i forskellige systemer.

De mange rapporter der er tilgængelige i Dynamics NAV, kan hurtigt eksporteres til Excel for yderligere analyse, eller hvis du ønsker at dele oplysningerne med andre medarbejdere. Ønsker du at analysere tallene nøje i Excel, kan du gøre brug af Microsofts Business Intelligence-værktøjer såsom tilføjelsesprogrammet Power Pivot.

Med Power Pivot kan du blandt andet filtrere kunder på forskellige demografiske parametre, og programmet kan håndtere store datamængder. Analysen af data kan deles på SharePoint, så andre medarbejdere let kan tilgå og analysere dataene.

Hvis du vil læse mere om Dynamics NAV og den værdi det kan skabe, så tryk på nedenstående knap. Her kan du også se videomateriale og downloade en gratis demo.

Mere om Dynamics NAV