Julehandlen står for døren, og det er blevet tid til at gøre webshoppen klar til de travle uger. Her kan du få tips om funktioner i NP Ecommerce, der kan give mersalg og gøre livet lettere for dig og dine kunder.

Martin Akrawi, Senior Web Consultant hos NaviPartner, peger på nogle af de standardfunktioner, der kan hjælpe med at gøre webshoppen klar til julesalget.
Giv inspiration til julegaven med produktlister
Du kan oprette specifikke, midlertidige kategorier med gaveideer til forskellige målgrupper og fremhæve dem, fx efter modtager – til ham, hende, kæresten, mormor eller morfar. Du kan også oprette kategorier efter produktgrupper, farver, kampagner osv.
Se mere om produktlister »
Skift løbende ud i juletilbuddene
Produktlister kan også bruges til at skifte tilbuddene i webshoppen løbende. En mulighed kunne være at veksle mellem 1-5 nedsatte varer, så webshoppen præsenterer nye varer en gang om dagen eller en gang om ugen. Det kan få kunderne til at holde øje med webshoppen og komme tilbage flere gange. Brug evt. produktlister i kombination med prisregler.
Læs mere om prisregler »
Tilbyd online-kunderne en fordel
Tendensen er, at online-kunder efterspørger større fleksibilitet. Det kan du imødekomme ved fx at dække fragten i juleperioden, også gerne returfragten. Du vil også opleve mersalg, hvis du forsikrer dine online-kunder om, at pakkerne når frem inden jul.
Læs mere om levering »
Send flere nyhedsbreve
Skab mersalg ved at sende flere nyhedsbreve i juletiden, fx “Sidste chance for at få leveret inden jul”, ”Nedsat pris på årets julegavehit” eller “Juleudsalget slutter om en uge”.
Se mere om nyhedsbreve »
Bedre service i juletiden
Gør det ekstra tydeligt, hvordan kunderne kan kontakte jer for at få hjælp eller vejledning, fx ved at oprette et slideshow-banner på forsiden med information om service og kontaktoplysninger omkring julehandlen.
Læs mere om bannere »

Få flere gode tips, der kan øge din omsætning – hele året rundt
Her kan du hente NaviPartners guide med 30 tips, der kan hjælpe dig til en øget omsætning i butikken og webshoppen. Du kan bl.a. hente viden om detailtrends, tips til e-handel, tips til fysiske butikker og skræddersyede tips til højtider og specielle dage.