Få dine webshop-kunder til at føle sig værdsat

1. december 2015

Det kan give et kæmpe omsætningsboost at sørge for, at kunderne bliver ved med at komme tilbage til din webshop. Vi har samlet nogle gode råd til, hvordan du får loyale kunder.

Belønninger

Giv kunderne lyst til at vende tilbage til din webshop igen og igen ved at belønne dem for deres loyalitet. Fx kan du sende rabatkoder eller særlige tilbud til tidligere kunder.

denne FAQ kan du se, hvordan du opretter koderne, som så pastes ind i dit nyhedsbrev.

Du kan også vælge at give fordele til kunder, der deltager i konkurrencer, skriver anmeldelser eller på anden måde kommunikerer med dig via sociale medier.

Gratis gaver

Selv den mindste gestus kan have stor betydning for kundeoplevelsen. En gratis gave sammen med kundens ordre kan have en enorm indflydelse på lysten til at vende tilbage til din webshop. Du kan tilbyde ting som fx:

  • Bolsjer eller andet slik
  • Gavekort
  • Vareprøver
  • Paraplyer, krus, kuglepenne o.l. med logo på.

Der bliver sat pris på det, så længe det er gaver, som dine kunder kan bruge. Det er selvfølgelig også en mulighed at lægge håndskrevne hilsener med i pakkerne. Husk at selvom det er en mindre gave, har den stadig betydning.

Specielle rabatter

Man går aldrig galt i byen med en mulighed for at bruge færre penge. Ved at sende dine medlemmer eller VIPs rabatkuponer og specialtilbud kan du inspirere dem til i sidste ende at have brugt flere penge, selvom du skærer prisen ned. Du kan fx samle varer i specielle tilbudsvaregrupper vha. smarte produktlister. Lejligheder som fødselsdage, højtider og kampagner er oplagte tidspunkter at sende en lille ekstra gave til dine kunder og opbygge tættere bånd mellem dem og dig.

Gratis levering

Leveringsomkostningerne giver et ekstra nøk op i dine kunders regninger. Vis dem, at du sætter pris på deres handel ved at skære leveringsomkostningerne fra enten ved en fast beløbsgrænse, der udløser gratis levering, eller ved at belønne tilbagevendende kunder med gratis levering uanset beløb – eller endnu bedre – tilbyd begge dele.

Højeste prioritet ved nyheder

Lad dine medlemmer eller VIPs få førsteret ved specialtilbud. Hvis du skal til at køre en kampagne med fx en rabatkode eller nedsatte varer, så send nyheden og rabatkoden til dine loyale kunder før alle andre, for at vise at I værdsætter dem. Det samme gælder store nyheder som fx åbning af nye afdelinger.