Hvordan kan du bruge SMS-marketing?

28. marts 2019
SMS-marketing

Forbrugere er generelt positive over at modtage SMS’er med markedsføringsbudskaber fra virksomheder. Dog er kanalen overset af mange. Er du i tvivl om hvad du kan bruge SMS-marketing til? Vi giver dig 3 eksempler.

SMS-marketing

Hvad kan du bruge SMS-marketing til?

Potentialet i SMS-marketing er stor dels på grund af den høje åbningsrate og positivt stemte modtagere, men også på grund af de mange anvendelsesmuligheder. Er du i tvivl om hvordan du kan bruge SMS-marketing i din virksomhed? Vi giver dig her tre eksempler.

# 1 Promovér tilbud og kampagner

En måde du kan bruge SMS-marketing i din markedsføringsportefølje er ved at promovere forskelligartede tilbuds-kampagner. SMS-kampagnen kan indeholde generiske eller personlige tilbud, der skal fange dine kunders opmærksomhed. Tag et kig på, hvordan du kan sætte strøm til dine promoveringskampagner her:

Promovere rabatter i butikker og lave specifikke rabatkoder

I eksemplerne ovenfor ses det, hvordan du både kan promovere generelle rabatter i butikken, men også lave specifikke rabatkoder, der skal lokke forbrugerne ned i din butik. Teksten i SMS’en redigeres og udsendes direkte fra økonomisystemet, så du nemt kan synliggøre dine kampagner til dine modtagere uden de store omkostninger.

# 2 Optimér loyalitetsprogram

Mange forbrugere er i dag positivt stemt over for kundeklubber. De er dog usikre på, hvor mange loyalitetspoint og aktive rabatkuponer de har. Hele 53 % af de adspurgte amerikanske forbrugere er usikre på, hvor mange point, de har i deres foretrukne loyalitetsprogram, viser en undersøgelse af 3Cinteractive.

Her kan SMS-marketing være en god mulighed for at kommunikere rabatkuponer og opdaterede loyalitetspoint til dine medlemmer. Undersøgelsen viser, at 4 ud af 10 forbrugere vil besøge butikken oftere, hvis de er klar over antal point og aktive rabatkuponer. Se eksempler på budskaber, der kan formuleres i en SMS til dine loyalitetsmedlemmer:

Udnytte SMS’ers rækkevidde

I eksemplerne ses det, hvordan du kan udnytte SMS’ers rækkevidde til at få medlemmer til at downloade loyalitetskort og rabatkuponer direkte i deres smartphone Wallets.

# 3 Opdatér gennem transaktionsmeddelelser

Forbrugere køber produkter online som aldrig før. Dette giver dem et udvidet behov for at få indsigt i, hvornår de kan forvente at modtage deres pakke – og om pakken overhovedet er sendt af sted. Med SMS’er kan du give dine kunder vigtige informationer om ordrer, returneringer eller klager, så de nemt og hurtigt kan få information om at deres sag/ordre er under behandling.  Se eksempler på transaktionsmeddelelser nedenfor.

Videregive information på mobil

I eksemplerne ses det, hvordan du kan videregive vigtig information til dine kunder om deres levering, returnering eller klagesag. Uanset årsag, kan du sætte automatiske processer op i dit ERP-system og dermed sikre, at dine kunder bliver fodret med den nødvendige information, uden brug af manuelt arbejde.

Hvorfor kaste sig ud i SMS-marketing?

De fleste virksomheder i dag benytter de mere gængse kanaler til markedsføring af deres virksomheder. Disse inkluderer e-mail, sociale medier og google-annoncering. SMS-marketing som en markedsføringskanal er langt mindre udforsket. På grund af den mindre eksponering, er forbrugerne endnu ikke så mættede af at blive eksponeret for denne type markedsføring. Hele 75 % er positivt stemte over for at modtage SMS-kampagner fra virksomheder.

De positivt stemte forbrugere er også i højere grad villige til at åbne SMS’er frem for e-mails. I forhold til e-mail-kampagner, der har en gennemsnitlig åbningsrate på 20 %, viser en undersøgelse, at 90 % af alle SMS-kampagner ikke kun åbnes, men også læses inden for de første 3 minutter efter modtagelsen.

Få 5 gode grunde til at gå i gang med SMS-marketing »

Portrætbillede af Michael Garver Burgaard

Vil du høre mere?

Vil du vide mere om hvordan du kan skabe mere salg med SMS-marketing? Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale med én af vores konsulenter. Vi kan hjælpe dig med at transformere din forretning.