I denne video får du en introduktion til vores demo og dens mange muligheder. Du får bl.a. at se, hvordan man udfører et salg i POS systemet NP Retail, og hvordan salgsordren efterfølgende dukker op i Dynamics 365 Business Central, samt hvordan man udfører et køb i webshoppen, NP Ecommerce, og derefter ser ordren i Business Central.

Hvis du istedet fortrækker at læse denne introduktion på skrift se nedenfor.

Har du ikke allerede hentet en demo?
Hent en demo »

Har du brug for hjælp?
Gå til supportsiden »

Guide: Udfør salg i POS system og webshop

Denne guide vil indeholde:

  • Hvordan man udfører et salg i POS systemet NP Retail
  • Se salgsordren fra ERP systemet i Business Central
  • Hvordan man udfører et salg i webshoppen, NP Ecommerce
  • Se salgsordren fra webshoppen i Business Central

Trin 1. Adgang til POS systemet

Da du bestilte demoen, modtog du en e-mail i din indbakke. Denne mail indeholder en række links. Klik på det første link ”NP Retail – POS” for at åbne kassesystemet i en webbrowser. Anvend brugernavn og password skrevet i mailen for at logge ind.

Trin 2. Aktivér POSsystemet

For at aktivere kassesystemet skal du vælge en salgspersonskode mellem 1 og 9.

Tryk ”OK”.

Trin 3. Lagerbeholdningen før et salg

Du kan nu udføre et salg, se hvordan salget indvirker lagerbeholdningen samt se hvordan salgsordren bliver vist i ERP systemet.

For at tjekke antallet af varer på lager, klik på “Search” knappen, derefter “Search (All items)”, der viser alle de varer der er til salg.

Som et eksempel, indtast: Festina Stainless Steel Chrono Watch Steel/Black.Til højre for den valgte vare ses antallet af varer på lager for uret. Her ses tallet 5.

Klik på “Cancel” efter du har set lagerbeholdningen for uret.

Trin 4. Udfør et salg i POS systemet

For at udføre et salg af Festina uret, skal du klikke på knappen “Watches”, som vises på skærmen.

Klik på “Gentlemen”

Klik på “Festina Chronograf Steel/Black”

Du kan nu se at uret er blevet tilføjet som en salgslinje.

Trin 5. Betal for varen i POS systemet

Når uret er tilføjet som en salgslinje på skærmen, kan kunden betale for varen.
For at gå til betaling skal du klikke på den grønne knap: “Go to Payment”.

Hvis kunden betaler med kontanter, skal du klikke på “Cash Payment”. Du skal nu indtaste det beløb, som kunden betaler kontant. Klik “OK”.

Salget er nu gennemført og POS systemet er klar til et nyt salg.

Trin 6. Lagerbeholdningen efter et salg

Når salget af uret er gennemført, kan du se hvordan det har påvirket lagerbeholdningen af varen. Som vist i trin 3, kan du tjekke lagerbeholdningen ved at klikke på “Search” knappen.

Indtast: Festina Stainless Steel Chrono Watch Steel/Black.

Til højre for varen kan du nu se, at antallet af varer på lager for Festina Chronograf Steel/Black uret er 4 efter du har udført et salg af uret. Klik “Cancel” når du har set lagerbeholdningen for uret.

Trin 7. Adgang til Dynamics 365Business Central

For at se salgsordren af Festina uret, som du har solgt i POS systemet, skal du have adgang til ERP-systemet. Du kan få adgang til Business Central og se salgsordren ved at klikke på det tredje link i den e-mail du modtog, da du bestilte demoen.

Business Central vil nu åbne op i en webbrowser.

Udfyld logininformationerne fra e-mailen.

Trin 8. Se salgsordren udført i POS systemet.

Når du er logget ind i Business Central, skal du klikke på søgefeltet oppe til højre, indtaste ”pos entry list” og klikke på det første søgeresultat.

Du kan nu se salgsordren af uret. Hvis du klikker på ordren er det muligt at se information om varen der er solgt og hvordan varen er betalt – i dette tilfælde Festina uret som er betalt kontant.

Kassesystemet er dog ikke den eneste måde at udføre et salg på. En anden er at sælge varer i en webshop. I de følgende trin kan du se, hvordan man udfører et salg i webshoppen NP Ecommerce.

Trin 9. Adgang til webshop

For at få adgang til webshoppen, NP Ecommerce, skal du igen åbne e-mailen med links og information om demoen.

Klik på link nummer to “NP Ecommerce – Webshop”

Webshoppen åbnes nu din webbrowser.

Trin 10. Udfør et salg i webshoppen

På skærmen ser du nu forsiden af webshoppen. Under ”Weekly Featured Products” vælg Sylvia Capri som eksempel, vælg farve og størrelse, og tilføj til kurven ved at klikke “Add to Cart”.

Oppe i højre hjørne kan du se, at bukserne er blevet tilføjet til din kurv.
Klik ”Go To Checkout” for at gå til betaling af varen.

Trin 11. Betal for varen i webshoppen

I checkout skal du indtaste en adresse samt type levering.
Under “Payment Methods” vælger du at betale med kreditkort.

Sæt flueben ved handelsbetingelserne.

Indtast kortinformationerne fra ét af testkortene vist på skærmen.
Udfyld Card number, Expiry date og CVC / CVV.
Klik “Place Order”, når du har udfyldt kortinformationerne.

Når du kan se “Thank you for your purchase” siden, har du gennemført dit køb af uret i NP Ecommerce webshoppen.

For at se hvordan salgsordren ser ud i Business Central, skal du følge de næste trin i guiden.

Trin 12. Adgang til Business Central

For at se salgsordren af bukserne som blev købt i webshoppen, skal du logge ind i ERP systemet som i trin 7. Du kan få adgang til Business Central og se salgsordren ved at klikke på det tredje link i den e-mail du modtag, da du bestilte demoen. Business Central vil nu åbne op i en webbrowser.

Udfyld login informationerne fra e-mailen.

Trin 13. Se salgsordren fra webshoppen

I Business Central skal du klikke på den grønne firkant med “Daily Sales Orders” til venstre på skærmen.

Tryk på knappen.

Du kan nu se salgsordren som en linje i oversigten. For at få yderligere information kan du dobbeltklikke på salgsordren. Ordren er nu klar til at blive behandlet.