Maxi Zoo lancerer ny webshop i fuldt responsive design

24. april 2014

Det er med glæde, at vi kan præsentere Maxi Zoos nye webshop, som ændrer design afhængigt af om kunder besøger webshoppen fra en smartphone, tablet, bærbar eller stationær pc’er.

Med det nye design er det nemt at udvælge et produkt og gennemføre et køb, også selvom du besøger webshoppen via en tablet eller en smartphone, hvor skærmen jo som bekendt er ret lille.

Derudover er der også forskel på, hvordan elementerne i webshoppen er prioriteret på de forskellige platforme. For at hjælpe potentielle kunder, der allerede er på farten med at finde den nærmeste fysiske Maxi Zoo-butik, fylder feltet “Åbningstider og butikker” fx næsten halvdelen af skærmen, når du går ind på siden via en smartphone.

Responsive design giver en bedre brugeroplevelse på smartphones og tablets

I følge Årsrapporten 2013 fra Foreningen for Dansk Internethandel er der en del, der tyder på, at det kan betale sig at at give e-handlende, der besøger webshoppen via smartphone eller tablet, en god oplevelse:

  • For det første handler ejere af smartphones og tablet hyppigere på nettet end andre. Fx handler en tredjedel af af gruppen på nettet 3-4 gange om måneden
  • For det andet vægter over halvdelen af de e-handlende bekvemmelighed højest, når de køber ind på nettet. Og så er det vigtigt at webshoppen er overskuelig og nemt at handle i – også på smartphones og tablets.

Kontakt en af vores konsulenter, hvis du vil vide mere om mulighederne med responsive design: