Med NP Business Insight har detailhandlere mulighed for at få indsigt i deres virksomheds performance ved at visualisere data fra Dynamics 365 Business Central med Microsoft Power BI.  Lad os gå til Power BI og udforske hvordan en detailhandler med flere butikker performer.

I denne rapport ser du den samlede omsætning. Her er det muligt at filtrere data og se salget i en specifik periode. Lad os se nærmere på salget i år 2017. Nu ser vi omsætningen ud fra dato, tidspunkt og ugedag, samt den totale omsætning for år 2017.

Ud over det totale salg, kan vi se nærmere på, hvordan butikkerne performer. Her er hver butik oplistet med salgsdata. På kortet til højre ser du hvordan de blå cirkler repræsenterer omsætningen for de forskellige butiks-lokationer. Lad os klikke på den største cirkel. Nu ser vi, at Treat Bakery i Danmark har den største omsætning sammenlignet med de andre butikker.

Hvis du er interesseret i at vide mere om omsætningen for de forskellige produkter, kan du klikke på ”Sales by Item Group”. Lad os se nærmere på mængden af solgte ure og smykker i 2017. Nu ser vi det totale salgsbeløb og antal salg inden for de to produktgrupper. Sammenlignet med sidste år, er der en stigning i salg på mere end 600 %.

Filtreringen af forskellig data i rapporten er næsten uendelig og kan give enhver detailhandler et overblik over sin performance. For eksempel kan du få indsigt i: virksomhedens profit, antal transaktioner eller KPI’er.

Vi ved allerede mere om en detailhandlers nuværende og tidligere performance. Med denne information har virksomheden mulighed for at træffe kvalificerede beslutninger baseret på fakta, og gøre en mærkbar forskel på deres performance.

Læs mere om Business Insight »

Vil du vide mere om POS-systemet, NP Retail, eller hente en demo?