Bliv rustet til omnichannel

POS-system, webshop og ERP-system går hånd i hånd.

Udnyt dine muligheder

Tilknyt en online identitet til din butik

Som detailhandler med en fysisk butik, har man i dag brug for mere end sin lokation som drivkraft. Hvad med de forbrugere der aldrig kommer forbi din forretning? Med en webshop har du mulighed for at ramme alle – selv når du har lukket.

Integrér dine salgskanaler

Når din butiks ERP-system spiller sammen med din webshops ditto, så sparer du mange timer, da du kun arbejder i ét system. Hvis du ikke har en vare i butikken, kan kunden bestille den lige til døren via din webshop. Ønsker kunden at købe online og afhente i din butik? Intet problem, når dine kanaler er forbundet og integrerede.

Integrér dine systemer

Hvis din webshop ikke taler sammen med din butik, er du langt mere sårbar over for menneskelige fejl. Der er større sandsynlighed for, at du laver dobbeltarbejde, og du har sværere ved at få et overblik over kunder, lagerbeholdning og salgsdata.

Når du tværtimod integrerer din webshop med din butik, vil du hurtigt opdage, at du sparer dyrebar tid, der kan bruges på at skabe yderligere vækst.

Hvad får du ud af at tilbyde en omnichannel-oplevelse?

Du sparer tid og kræfter

Et centralt styret lagersystem hjælper dig med at holde styr på lagerbeholdning på tværs af alle salgskanaler. Varer bliver tilføjet og fjernet automatisk, så du ikke risikerer at sælge den samme vare to gange, eller sælge varer der ikke er på lager.

Du får mere loyale kunder

Øget konkurrence i detailhandlen betyder man skal være ekstra fleksibel og imødekommende over for potentielle kunder. Det er du eksempelvis, når du tilbyder kunderne mulighed for at have kontakt med din forretning, både online og offline. Giv kunderne mulighed for at benytte den kanal de ønsker, når de ønsker det.

Træffe beslutninger baseret på facts

Du får adgang til klare og opsummerende rapporter, der giver dig et omfattende indblik i alle din forretnings aktiviteter, online såvel som offline. Det sparer dig tid, og gør dig i stand til at træffe beslutninger, der er underbygget med præcis information.

Autentiske kunderelationer

Da du har adgang til kundedata såsom købshistorik og onlineadfærd, har du de bedste forudsætninger for at kontakte dine kunder med relevante tilbud, som stemmer overens med deres tidligere køb og præferencer. Det giver en bedre bundlinje, samtidig med at kunderne vil føle, at når de bliver kontaktet af dig, så er det med meningsfulde tilbud.

Omnichannel vs. Multi-channel

Omnichannel

Kunderne forventer en strømlinet integration af alle salgskanaler. Det er en tilgang, der giver detailhandlere mulighed for effektivt at styre alle aspekter af forretningen, bygge et stærkt og konsistent brand og øge kundeloyaliteten. Kunderne forventer, at de kan benytte alle enheder på tværs af platforme, så potentialet er stort.

Multichannel

Multi-channel retailing handler om at sælge på forskellige platforme. Denne tilgang har ikke noget med integrering af online, mobil og in-store økonomi- og servicesystemer at gøre. Ligesom multi-channel retailing langt fra tilbyder en konsistent shoppingoplevelse for kunderne, i samme grad som omnichannel gør.