Skip to main content
Business Central

Nyheder i Business Central frigivelsesbølge 1 i 2021

By 5. april 2021april 27th, 2021No Comments

Microsoft frigiver løbende nye funktioner i Dynamics 365 Business Central. I den halvårlige frigivelsesbølge (Wave 1 eller BC18) i april 2021 ser vi en række forbedringer i brugeroplevelsen, men også helt nye funktioner, der skal gøre arbejdsgangene smartere og mere omkostningseffektive.

Business Central Wave 1 2021

Business Centrals nye features

Microsoft har siden lanceringen af Dynamics 365 Business Central videreudviklet funktionerne, så både brugeroplevelsen og værdien i systemet øges hos brugeren. Nye funktioner bliver introduceret i frigivelsesbølger to gange årligt, hvor nye features løbende bliver tilgængelige i løsningen.

Ligesom Business Central 2020-opdateringen udvikles mange af de nye features via feedback fra brugere og partnere. Microsoft investerer altså i kundeoplevelsen og vælger at imødekomme mange af de forventninger og krav brugerne har til løsningen. Vi tager et kig på nogle af de mest prominente nyheder i Business Central:

Kontaktinformation i Teams

Med Business Central-integrationen til Microsoft Teams er det nu muligt at få vist kontaktoplysninger og historiske data i Teams fra Business Central. Herfra kan du skrive og foretage opkald uden at skulle tilgå Business Central.

Dataflet i Word

Mailfletningsfunktionen i Word kan nu trække data fra Business Central. På den måde kan du lettere personliggøre et dokument med for eksempel fornavn og firmanavn – også selvom det skal sendes til flere på én gang.

Fleksibel prisfastsættelse

Det er forskelligt hvordan virksomheder prisfastsætter deres produkter i Business Central. For at imødekomme de flestes behov er systemet derfor blevet mere fleksibelt i måden man kan definere og opdatere prislister på.

Jobkøposter i baggrunden

For at opretholde brugeroplevelsen er de fleste funktioner i Business Central slået til. Det påvirker dog ydeevnen. For at lette belastningen er det nu blevet lettere at bruge jobkøposter til at flytte opgaver til kørsel i baggrunden.

Bedre kontaktoversigt

Kontaktoversigten i Business Central er blevet optimeret og gjort mere brugervenlig for brugerne. Samtidig trækker den kontaktinformationer fra både Outlook og Teams, så du har alle dine kontakter samlet ét sted.

Optimering af varevarianter

Har du mange varer, der er næsten identiske, men som varierer i størrelse og farve? I stedet for at oprette hver variant som en separat vare kan du nøjes med én vare i forskellige farvevarianter med definerede produktionsstyklister.

POS og mPOS illustrereet på computerskærm, tablet og mobil

Vil du prøve Business Central?

Få 30 dages adgang til Dynamics 365 Business Central, og få indblik i de mange nye funktioner. Som bonus får du også adgang til vores POS-system, NP Retail, samt webshop-løsningen, NP Ecommerce.