Business CentralNaviPartner

Nyheder i Dynamics 365 Business Central 2019

By 30. October 2019October 7th, 2020No Comments

Microsoft frigiver løbende nye funktioner i Dynamics 365 Business Central. I den halvårlige opdatering fra oktober 2019 ser vi en række forbedringer i brugeroplevelsen, men også helt nye funktioner, der skal gøre arbejdsgangene smartere og mere omkostningseffektive.

Business Centrals nye funktioner

Business Centrals nye features

Microsoft har siden lanceringen af Dynamics 365 Business Central videreudviklet funktionerne, så både brugeroplevelsen og værdien i systemet øges hos brugeren. Nye funktioner bliver derfor ikke introduceret gennem opgraderinger, som vi kendte det fra Dynamics NAV-versionerne. De nye features bliver lanceret i løsningen, når Microsoft opdaterer Business Central løbende.

Mange af de forbedringer, der er introduceret i den nyeste oktober-version, kommer fra feedback fra brugere og partnere. Kundeoplevelsen er derfor i højsædet, når nye funktioner implementeres eller optimeres. Vi tager et kig på nogle af de mest prominente nyheder i Business Central:

Web-klient

Modsat Dynamics NAV-versioner, vil der med Business Central ikke være en Windows-klient-version. Løsningen tilgås fra browser og via en URL. Dette øger fleksibiliteten og giver mulighed for adgang på både iOS og Android.

Designmuligheder

Designer er et værktøj, der giver en nem og bekvem måde at foretage øjeblikkelige justeringer af dit design ved blot at trække og slippe komponenterne på siden. Ingen kodning er nødvendig.

Flere vinduer

Du kan nu åbne en anden side af Business Central i en anden fane eller vindue, så du kan udføre forskellige opgaver på samme tid. Med et klik på den nye bannerknap øverst til højre på skærmen, du arbejder i, kan du åbne siden i et andet vindue.

Filtre med flere værdier

Brugere har ofte brug for et højere kontrolniveau, når forretningsdatabaser vokser. Indstillingsfelter er faste tekster med foruddefinerede værdier. Indtil nu har brugere kun været i stand til at vælge én enkelt værdi, når de specificerer et filter. Nu kan brugeren tilføje så mange værdier de ønsker.

Rediger direkte i Excel

Handlingen Rediger i Excel er tilgængelig i linjeafsnittet i Salgsordrer, -Fakturaer, -Citater o.l. Med denne handling kan du ændre poster i Excel og derefter offentliggøre ændringerne tilbage til Business Central og således skabe en mere effektiv og tilgængelig integration mellem Business Central og Excel.

Nye tastaturgenveje

Tastaturgenveje skaber mere tilgængelighed og kan gøre det lettere og mere effektivt at navigere til forskellige områder og elementer på en side. De nye genveje inkluderer “bogfør et dokument”, “vis finansielle poster til en fil”, “Post/Print”, blandt andre nyttige genveje.

Bogmærker

Ved hjælp af det nye bogmærkeikon kan du tilføje et link til en hvilken som helst side fra navigationsmenuen i dit rollecenter. Du tilføjer bogmærket fra målsiden, hvilket betyder den side som du vil have et link til fra Role Center.

Postering i baggrunden

Postering i baggrunden er et effektivt værktøj til at planlægge drift af forretningsprocesser, f.eks. når flere brugere samtidig lægger salgsordrer, men kun én ordre kan behandles ad gangen.

Funktionstip med genveje

Når du hover på en kolonne på f.eks. “Responsibility Center” under “Customers” vises en forklarende tekst med en genvej til mere information.

POS og mPOS illustrereet på computerskærm, tablet og mobil

Vil du prøve Business Central?

Få 30 dages adgang til Dynamics 365 Business Central, og få indblik i de mange nye funktioner. Som bonus får du også adgang til vores POS-system, NP Retail, samt webshop-løsningen, NP Ecommerce.