Microsoft frigiver løbende nye funktioner i Dynamics 365 Business Central. I den halvårlige opdatering fra oktober 2019 ser vi en række forbedringer i brugeroplevelsen, men også helt nye funktioner, der skal gøre arbejdsgangene smartere og mere omkostningseffektive.

Business Centrals nye features
Microsoft har siden lanceringen af Dynamics 365 Business Central videreudviklet funktionerne, så både brugeroplevelsen og værdien i systemet øges hos brugeren. Nye funktioner bliver derfor ikke introduceret gennem opgraderinger, som vi kendte det fra Dynamics NAV-versionerne. De nye features bliver lanceret i løsningen, når Microsoft opdaterer Business Central løbende.
Mange af de forbedringer, der er introduceret i den nyeste oktober-version, kommer fra feedback fra brugere og partnere. Kundeoplevelsen er derfor i højsædet, når nye funktioner implementeres eller optimeres. Vi tager et kig på nogle af de mest prominente nyheder i Business Central:
Web-klient
Modsat Dynamics NAV-versioner, vil der med Business Central ikke være en Windows-klient-version. Løsningen tilgås fra browser og via en URL. Dette øger fleksibiliteten og giver mulighed for adgang på både iOS og Android.
Designmuligheder
Designer er et værktøj, der giver en nem og bekvem måde at foretage øjeblikkelige justeringer af dit design ved blot at trække og slippe komponenterne på siden. Ingen kodning er nødvendig.
Flere vinduer
Du kan nu åbne en anden side af Business Central i en anden fane eller vindue, så du kan udføre forskellige opgaver på samme tid. Med et klik på den nye bannerknap øverst til højre på skærmen, du arbejder i, kan du åbne siden i et andet vindue.
Filtre med flere værdier
Brugere har ofte brug for et højere kontrolniveau, når forretningsdatabaser vokser. Indstillingsfelter er faste tekster med foruddefinerede værdier. Indtil nu har brugere kun været i stand til at vælge én enkelt værdi, når de specificerer et filter. Nu kan brugeren tilføje så mange værdier de ønsker.
Rediger direkte i Excel
Handlingen Rediger i Excel er tilgængelig i linjeafsnittet i Salgsordrer, -Fakturaer, -Citater o.l. Med denne handling kan du ændre poster i Excel og derefter offentliggøre ændringerne tilbage til Business Central og således skabe en mere effektiv og tilgængelig integration mellem Business Central og Excel.
Nye tastaturgenveje
Tastaturgenveje skaber mere tilgængelighed og kan gøre det lettere og mere effektivt at navigere til forskellige områder og elementer på en side. De nye genveje inkluderer “bogfør et dokument”, “vis finansielle poster til en fil”, “Post/Print”, blandt andre nyttige genveje.
Bogmærker
Ved hjælp af det nye bogmærkeikon kan du tilføje et link til en hvilken som helst side fra navigationsmenuen i dit rollecenter. Du tilføjer bogmærket fra målsiden, hvilket betyder den side som du vil have et link til fra Role Center.
Postering i baggrunden
Postering i baggrunden er et effektivt værktøj til at planlægge drift af forretningsprocesser, f.eks. når flere brugere samtidig lægger salgsordrer, men kun én ordre kan behandles ad gangen.

Vil du prøve Business Central?
Få 30 dages adgang til Dynamics 365 Business Central, og få indblik i de mange nye funktioner. Som bonus får du også adgang til vores POS-system, NP Retail, samt webshop-løsningen, NP Ecommerce.