Nyheder i Dynamics 365 Business Central

30. maj 2019
Business Centrals nye funktioner

Microsoft har for nyligt præsenteret de nyeste funktioner i Dynamics 365 Business Central. I den halvårlige opdatering fra april 2019 ser vi en række forbedringer i brugeroplevelsen, men også helt nye funktioner, der skal gøre arbejdsgangene smartere og mere omkostningseffektive.

Business Centrals nye funktioner

Business Centrals nye features

Microsoft har siden lanceringen af Dynamics 365 Business Central videreudviklet funktionerne, så både brugeroplevelsen og værdien i systemet øges hos brugeren. Nye funktioner bliver derfor ikke introduceret gennem opgraderinger, som vi kendte det fra Dynamics NAV-versionerne. De nye features bliver lanceret i løsningen, når Microsoft opdaterer Business Central løbende.

Mange af de forbedringer, der er introduceret i den nyeste april-version, kommer fra feedback fra brugere og partnere. Kundeoplevelsen er derfor i højsædet, når nye funktioner implementeres eller optimeres. Vi tager et kig på nogle af de mest prominente nyheder i Business Central:

Kunstig intelligens

Forudsig, hvordan dit likviditetsbudget vil udvikle sig eller hvor mange tilbagevendende kunder, I får. Koblingen mellem data og Machine Learning gør det muligt at gennemskue sammenhænge og forudsigelser i din forretning.

Power BI-integration

Få indsigt i dine overordnede forretningsprocesser og dag-til-dag-aktiviteter med interaktive visualiseringer med Power BI. Integrationen sætter data op i overskuelige tabeller ved dine forskellige visninger i Business Central.

Specialdesignede rollecentre

Tilpas rollecentre, så brugerne får den mest optimale oplevelse. Rollecentrene kan målrettes forskellige niveauer og afdelinger. Den enkelte bruger har samtidig mulighed for at tilpasse sin egen personlige opsætning.

Web-klient

Modsat Dynamics NAV-versioner, vil der med Business Central ikke være en Windows-klient-version. Løsningen tilgås fra browser og via en URL. Dette øger fleksibiliteten og giver mulighed for adgang på både iOS og Android.

Kontekstuel søgemulighed

Microsoft har optimeret søgeoplevelsen i Business Central. Det er blevet en mere intelligent maskine, der viser resultater, der indeholder det specifikke ord, du søger efter.

Forlænget tekstlængde

Efter mange år har Microsoft nu forlænget tekstlængden på beskrivelsesfelter fra 50 til 100 karakterer. Dette inkluderer felter fra varebeskrivelser til salgslinjebeskrivelser.

Nye tastaturgenveje

Business Central har fået udvidet sine tastaturgenveje til nu bl.a. at inkludere “tilføj vare”, “vis/skjul faktaboks” og “udvid skærmvisning”.

Spring adressefelt over

Adressefelter er typisk udfyldt automatisk i Business Central. Brugere har derfor ofte behov for hurtigt at kunne springe disse felter over, hvilket nu er muligt.

POS og mPOS illustrereet på computerskærm, tablet og mobil

Vil du prøve Business Central?

Få 30 dages adgang til Dynamics 365 Business Central, og få indblik i de mange nye funktioner. Som bonus får du også adgang til vores POS-system, NP Retail, samt webshop-løsningen, NP Ecommerce.