Skip to main content
ButikkerE-handel

Optimer din rækkevidde og kundeværdi med omnichannel marketing automation

SKREVET AF 24. januar 2022No Comments

Sammen med Heyloyalty tilbyder NaviPartner den nyeste e-mail- og SMS-markedsføring kombineret med omnichannel marketing automation. Løsningen giver dig værktøjerne til at øge din rækkevidde, optimere dine forretningsprocesser og i sidste ende øge livstidsværdien af dine kunder.

Dataflow in Omnichannel Marketing Automation

Brug data fra alle kanaler, på tværs af kanaler

Løsningen indeholder selvfølgelig alle de redskaber, der forventes af en marketingplatform – såsom masseudsendelse og automatiseringer af fx ”Tabt kurv” og ”Kategori- og produktinteresse”.

Men den virkelige værdi af integrationen ligger i brugen af data fra alle kanaler for at forbedre din effektivitet, kundeservice og indtjening. Her kan du læse om nogle af mulighederne.

Effektive anbefalinger og værdifulde kunder

Et konkurrencedygtigt marketing automation-setup skal facilitere data på tværs af kanaler. Det betyder, at din markedsføring ikke kun skal gøre brug af traditionelle data som fx webordrer og clickstream-data. Du skal også medtage POS-transaktioner fra salg i de fysiske butikker og fra ombytninger for virkelig at forbedre værdien af dine anbefalinger og identificere de mest værdifulde kunder.

Loyalitet baseret på interaktion med dit brand

Det giver ikke længere mening at tale om udsendelseslister. Du henvender dig ikke til personer på en liste. Du henvender dig til personer, der er loyale overfor dit brand. Derfor er de – uanset hvilke fordele, du tilbyder – medlemmer af dit loyalitetsprogram. Så når du markedsfører med marketing automation er det vigtigt at sørge for at alle forudsætninger for et succesfuldt loyalitetsprogram er opfyldt.

Med omnichannel marketing automation kan du gå fra traditionelle listesegmenter til avanceret medlemshåndtering. Dermed fjerner du dig fra foruddefineret segmentering som fx på/fra en liste kombineret med interesser angivet på dine tilmeldingsformularer. I stedet kan du bygge dynamiske lister baseret på modtagernes interaktion med dit brand i realtid.

Eksempler på avanceret medlemshåndtering

  • Medlemmer, som orienterer sig i forhold til bestemte kategorier eller brands på dit website, og som endnu ikke har købt et produkt på en af dine salgskanaler
  • Medlemmer, der handler både online og i dine fysiske butikker, og som du kan etablere en relation til på tværs af kanalerne
  • Frafald eller vind tilbage. Medlemmer, som ser ud til at miste loyalitet over for dit brand, baseret på hvornår de foretog deres seneste køb
  • Send tilbud til medlemmer, som sidste efterår købte et produkt, der kan have brug for et eftersyn, eller som kan byttes til en nyere version i forbindelse med en kampagne

Kom hurtigt igang

Vi har lavet en pakkeløsning til vores kunder, så du kan komme i gang uden at bruge en formue. Hvis standard-datamodelen passer dig, kan du være oppe at køre i løbet af få uger. Vi installerer et sporings-feed på din NP Ecommerce-webshop og etablerer et produkt-feed, og så skal du bare definere dine segmenter for at komme i gang.

Image of Kasper Højdal

Kontakt os for at høre mere

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.