Problemet med loyalitetsprogrammer og rabatkuponer

20. juni 2018
Mand med blå jakke og brun taske tjekker sin wallet på sin mobil, og skærmens indhold kan ses ved siden af ham

Mange forbrugere er positive over for loyalitetsprogrammer og kundeklubber. Det er dog de færreste detailforretninger, der for alvor udnytter potentialet. Det store problem ligger i at synliggøre, hvad forbrugerne får ud af deres loyalitet. Se hvordan du kommer godt i mål.

Wallet

Klik på billedet for at se en video om loyalitetskort og rabatkuponer i Wallet

Forbrugerne er usikre på antal loyalitetspoint

Til trods for, at forbrugerne er positivt stemt over for kundeklubber, er de usikre på, hvor mange loyalitetspoint og aktive rabatkuponer de har. Hele 53 procent af de adspurgte amerikanske forbrugere er usikre på, hvor mange point, de har i deres foretrukne loyalitetsprogram, viser en undersøgelse af 3Cinteractive.

Mange detailhandlere, der tilbyder rabat- og pointordninger, udnytter ikke potentialet fuldt ud. Hvis en forretning lykkes med at kommunikere antal point og kuponer til sine kunder, vil 4 ud af 10 forbrugere besøge butikken oftere. Og yderligere 5 ud af 10 forbrugere ville overveje at besøge butikken mere.

Udfordringer med at tilgå loyalitetspoint og rabatkuponer

I en undersøgelse fra Codebroker mener 54 % af de adspurgte amerikanske forbrugere, at det er frustrerende, når loyalitetsprogrammer ikke nemt kan tilgås via telefonen eller hvis de skal hente en app. Det kan betyde, at loyalitetspoint og rabatkuponer når at udløbe, før medlemmet når at bruge dem. Denne problematik er der mere end 50 procent, der pointerer i undersøgelsen.

Èn af grundene til, at forbrugerne er usikre på antal loyalitetspoint er, at informationerne er svære at tilgå. Det store spørgsmål er, hvordan medlemmerne får information om deres saldo. Skal de logge ind online? Skal de downloade en app? Står på bonen? Har de modtaget en mail? Skal de have deres loyalitetskort scannet i butikken? Brugeroplevelsen bliver forvirrende og frustrerende.

Integrér loyalitetskort og rabatkuponer direkte i Wallet

For at forbrugerne skal tage dit loyalitetsprogram til sig, skal brugeroplevelsen være i centrum. Point og rabatkuponer skal være lette at tilgå, point skal være nemme at omsætte til beløb, og sidst men ikke mindst, skal dine medlemmer huskes på deres saldo. I Codebrokers undersøgelse foretrækker 37 %, at de modtager en tekstbesked med en saldoopgørelse.

Er du usikker på hvordan en sådan løsning vil fungere i praksis? I nedenstående video kan du få indsigt i, hvordan et kundeklubs-medlem får notifikationer om point og rabatkuponer direkte fra hans smartphones Wallet.

Se hvordan en boghandel benytter Wallet til loyalitetskort

Med et loyalitetskort tilgængeligt på medlemmernes smartphone i Wallet, kan de nemt tilgå deres informationer og point. Efter et køb, vil medlemmerne modtage en notifikation, der informerer dem om deres opdaterede point eller nye rabatkuponer.

Wallet-løsningen er en integreret del af den nyeste version af NaviPartners kasseløsning, NP Retail.

Portrætbillede af Michael Garver Burgaard

Vil du høre mere?

Vil du vide mere om hvordan du kan integrere dit loyalitetsprogram i en Wallet-løsning? Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale med én af vores konsulenter. Vi kan hjælpe dig med at transformere din forretning.