Project “Madeira” – ny forretningsløsning til små og mellemstore virksomheder

13. maj 2016

Project “Madeira” kobler værktøjerne i Office 365 med virksomhedens forretningsgange. Det giver øget produktivitet og hjælper virksomhederne med at øge salget, styre økonomien og strømline driften.

Arbejd direkte i Outlook

Project “Madeira” er en cloud-service, der bliver hosted i Azure og er baseret på Microsoft Dynamics NAV. Løsningen bliver tilgængelig inde i Outlook, så du altså kan tilgå din forretningsløsning direkte fra dit mailprogram. Løsningen omfatter applikationer til blandt andet styring af økonomi, salg, indkøb og lager samt applikationer til CRM og business intelligence. Desuden vil løsningen kunne udvides med apps.

Da NaviPartners POS-løsning, NP Retail, er 100% cloud-baseret, vil NP Retail virke med Project “Madeira” fra dag 1. Forventningen er at Project “Madeira” bliver frigivet i USA til efteråret og senere i andre lande.

Spændende visuelle features

Microsoft har udgivet et par billeder af features fra Project “Madeira”. Én de af spændende visuelle features er måden du kan få vist varekortet på. Her har du mulighed for at få vist dine produkter enten som små eller store ikoner eller blot som en liste.

I Project Madeira er bygget på de 4 elementer, der er grundstenene i de produkter og tjenester, som Microsoft udvikler:

#1 Produktivitet

Da Project “Madeira” er indlejret i Outlook, arbejder du kun i ét system og reducerer derfor tidsspild ved at skifte frem og tilbage i mellem applikationer. Behandlinger af fakturaer klares fx også i Outlook ligesom de værktøjerne fra Office 365 også vil være tilgængelige.

Hvis man allerede bruger Office-pakken, vil man finde Madeira meget nem at arbejde i.
Se på nedenstående video, hvor simpelt det er at oprette og sende en faktura til en kunde direkte i Outlook:

#2 Cloud first

Project “Madeira” er en cloud-service der kører på Microsoft Azure, som er et verdensomspændende netværk af datacentre rundt omkring i verden, hvor datasikkerhed og hastighed er i top, samtidig med at man som kunde kan skalere efter behov og betale efter forbrug. Det betyder, at små og mellemstore virksomheder hurtigt kan komme hurtigt i gang og samtidig holde omkostningerne nede.

#3 Mobile first

I Madeira er der lagt vægt på mobilvenlighed. Vigtigheden af de mobile devices i forretningsøjemed bliver kun større, og flere og flere medarbejdere klarer arbejdsrelaterede ting direkte på telefonen. Derfor er det ikke overraskende, at Project Madeira er yderst brugervenlig for den mobile arbejdsstyrke og kan tages i brug på stort set samtlige devices, på platformene Windows, iOS og Android.

Med Madeira som app kan du fx tilgå alle dine forretningsdata, bruge features som at sende til Excel eller Office 365, se opdaterede salgslister, key performance indicators og fakturaer.

#4 Bygget til vækst

Servicen omfatter værktøjer og funktioner til økonomistyring, salg- og indkøbsstyring, lager, CRM, Business Intelligence og multicurrency, der gør, at du problemfrit kan modtage betaling i anden valuta end dansk. Det er alle de nødvendige værktøjer, små og mellemstore virksomheder i vækst har brug for.

Læs mere

Læs Marco Perisics blogindlæg i forbindelse med offentliggørelsen af Project “Madeira”. Marco Perisic er General Manager for Microsoft Dynamics SMB.