Guldbrandsen

Da Maria Guldbrandsen overtog guldsmedeforretningen i Amager Centeret, skulle hun tage stilling til mange ting. Valget af kasseløsning og økonomisystem var dog nemt.

Slut med manuel bogføring

”Den væsentligste årsag til, at jeg valgte NaviPartners løsning, er den sparer mange timers arbejde med manuel bogføring. Når vi indlæser stregkoderne på de varer, vi sælger, bliver pris og varekode registreret kasseløsningen og økonomi­systemet på samme tid,” siger Maria Guldbrandsen.

Økonomisystemet ligger i Dynamics NAV, som er Microsofts ERP-system, og kasseapparaterne er touchskærme med indbygget harddisk suppleret med hurtige dankortterminaler. Det er Maria Guldbrandsen glad for: ”Vores ekspeditionshastighed er høj. Der er ofte meget travlt i forretningen, og så er det en klar fordel, at kunderne ikke skal stå og vente ved kassen på grund af en langsom kasseløsning.”

Prøv selv kasseløsningen sammen med økonomisystemet Dynamics NAV

Fri for it-bøvl

Selve økonomisystemet står i øvrigt ikke i butikkens bagkontor, men hostes i NaviPartners driftscenter, som butikken logger sig på via en internetforbindelse. Det betyder, at Maria Guldbrandsen ikke selv skal sørge for at vedligeholde systemet. Og det sætter hun stor pris på:

”Vi har simpelthen overladt alt it-bøvlet til NaviPartner. Både driften af netværket og af serveren og hele arbejdet med at tage backup. Det slipper vi for at spekulere på – det kører bare. Desuden kan vi altid kontakte NaviPartners support. Supporten er åben i vores åbningstid, også om søndagen. De kan overtage vores skærmbilleder og hurtigt rette de fejl, der måtte være uden at skulle ud til os. Langt de fleste problemer bliver løst på den måde.”

“Med løsningen fra NaviPartner har jeg fået en effektiv kasseløsning. Jeg sparer en masse ressourcer, som jeg i stedet kan bruge til at udvikle forretningen – fx overvejer jeg i øjeblikket at udvide med en webshop.”

– Maria Guldbrandsen, ejer af Guldbrandsen

Integreret løsning

Guldbrandsen sparer mange timers arbejde med manuel bogføring, fordi kasseløsning og økonomisystem er integreret i én database. Når en varer sælges registreres det med det samme i økonomisystemet.

Mersalg og genbestilling

Alle køb er registreret i kassesystemet, så hvis en kunde fx har gemt sin kvittering eller er registreret på et kundekort, er det nemt at finde dataene på det købte produkt og på den måde genbestille en vare eller finde frem til flere varer i samme serie.

Unikke varekoder

Alle varer i kassesystemet har varekoder, som er specifikke for lige netop Guldbrandsens butik. Derfor kan kunder ikke se en vare hos Guldbrandsen, og så gå hen og købe den i en anden butik.

Internationale kunder

Det er nemt at betjene internationale kunder med systemet fra NaviPartner, eftersom systemet er integreret til Denmark Tax Free Refund. Dankortterminalen genkender automatisk internationale kreditkort, og udregner automatisk kundens Tax Free-beløb, samt udskriver Tax Free-bonen.

Kom i gang allerede i dag. Hør mere om NP Retail.