Indeks Retail

For Indeks Retail var det væsentligt at få en POS-løsning, der kunne optimere forretningsprocesserne, og som samtidig havde et effektivt udrulningskoncept. Butikkerne har nu den nyeste, gennemtestede teknologi, der gør dem stort set selvkørende.

Kædekontor i teknologisk blindgyde

Indeks Retail er kædekontor for de tre frivillige kæder: Bog & idé, BOGhandleren samt Legekæden – i alt omkring 140 butikker i hele landet. Kæden stod over for nogle IT-udfordringer, de havde behov for at få løst.

“Teknologisk var vi havnet i en blindgyde. Vi har haft egne udviklere til at sidde på løsningen i årevis, så vi kunne ikke standardopgradere noget som helst,” fortæller IT-chef, Finn Pedersen. Indeks Retail gik derfor med NaviPartner som leverandør af ERP-system og POS-løsning med løbende opdateringer, så butikkerne kan effektivisere deres forretning – også i fremtiden.

Effektivisering af ekspedition og drift

For Indeks Retail var det især vigtigt at butikkerne kunne få de rette værktøjer til at optimere deres forretningsprocesser. Med NP Retail har butikkerne fået implementeret den nyeste, gennemtestede teknologi, så de kan blive ved med at effektivisere deres processer og derigennem også skabe en bedre købsoplevelse for kunderne.

”Helt konkret bruger personalet mindre tid på kassen og mindre tid på varemodtagelser. Og så har butikkerne mulighed for at tilvælge funktioner ved nye releases. Vi er gået fra at have et system, hvor det var os i Indeks Retail, der centraliserede og styrede tingene, til det er blevet en mere demokratisk proces” fortæller Finn Pedersen.

Finn Pedersen Indeks Retail

“Udover udrulning af løsningen i over 100 butikker på kort tid under en corona-pandemi, overtog vi i samme periode Arnold Busck. Der var tryk på. Det havde ikke været muligt at omstille yderligere 16 butikker til det nye system på blot et par uger, hvis vi ikke havde haft en gennemtestet løsning eller samarbejdet med NaviPartner.”

– Finn Pedersen, IT-chef, Indeks Retail.

Fire store fordele ifølge Indeks Retail

Stærk kædeløsning

Som kædekontor med tre forskellige kæder er det væsentligt, at løsningen nemt kan understøtte opsætning af nye butikker. Ifølge Finn oplever de nu en større fleksibilitet til at konfigurere systemet med egne logoer og adresser, som tidligere var administreret centralt. Nu har butikkerne selv mulighed for at rette tingene til i samarbejde med NaviPartner.

Datadrevne beslutninger

Med større indblik i performance for de enkelte butikker og på kædeniveau, kan Indeks Retail i højere grad agere sparringspartner for de enkelte butikker. Løsningen giver dem mulighed for at trække de nødvendige tal ud, konsolidere dem og få indblik i, hvad der sker på tværs af land og organisation. ”Vi får syn for sagen”, som Finn beskriver det.

God support

Tidligere har support-ansvaret ligget hos Indeks Retail, som havde allokkeret bemanding til at løse IT-problemer for butikkerne. Dog kunne supportfunktionen ikke opretholde det niveau af support, som blev efterspurgt. Med NP Retail-løsningen følger adgang til NaviPartners 24/7-supportcenter, hvor butikkerne hurtigt kan få hjælp og vejledning.

Høj driftsstabilitet

Indeks Retails kædebutikker har fået større driftsstabilitet. Tidligere var de meget plaget af systemnedbrud. Ifølge Finn Pedersen har butikkerne nu et IT-system, de kan stole på, og som indeholder de værktøjer, de skal bruge for at effektivisere deres forretningsprocesser. Det giver dem mulighed for at være mere selvkørende end tidligere.

Kom i gang allerede i dag. Hør mere om NP Retail.