Whiteaway & Skousen

Folkene bag Whiteaway og Skousen har samarbejdet med NaviPartner siden 2008. Oprindelig var foretagendet en mindre virksomhed med navnet A-hvidevarer. I dag tæller koncernen 145 medarbejdere og har en omsætning på 1,3 mia DKK. NaviPartner har været med på hele rejsen.

Butikskæder med ambitiøse vækstmål

Når du skal drive en gnidningsfri forretning og ekspandere uden at tabe data og processer på gulvet kræver det et system, der kan integrere lagerstyring, økonomi og kasseløsninger:

”Vi valgte NaviPartner på grund af deres arbejdsmetoder og Dynamics NAV-ekspertise. A-Hvidevarer havde ambitiøse vækstmål, og det var vigtigt at finde et system, der kunne håndtere det vokseværk, vi stilede efter. Her må jeg sige, at NaviPartner har levet op til opgaven – de er en uvurderlig teknisk sparringspartner, der sikrer gnidningsløse implementeringer hver gang, vi finder på noget nyt”, fortæller Ib Nørholm, bestyrelsesformand, WhiteAway og Skousen.

Vaskemaskiner hos WhiteAway & Skousen, reference

Prøv selv NaviPartners POS-løsning med Dynamics NAV

Ekspedient ved vaskemaskiner hos WhiteAway & Skousen, reference

Sparer ressourcer med automatiserede processer

Ifølge Ib Nørholm har systemerne fra NaviPartner gjort, at arbejdsgangene hos personalet, der til daglig håndterer whiteaway.com og Skousens retail-butikker og webshop, er blevet optimeret væsentligt:

”Vi har fået revolutioneret flowet omkring indkomne fakturaer fra vores forskellige leverandører. Vi skal ikke længere bearbejde dokumenterne manuelt – det hele foregår automatisk, og de samme gør vores logistik. Systemet sikrer, at vores kunder oplever en rettidig leverance. Dynamics NAV er et uundværligt ankerpunkt for vores forretningers ordrehåndtering og vareflow. Helt konkret betyder det, at vi på Skousen-kæden har kunne barbere vores administration ned fra 60 personer til en håndfuld pga. alle de nye automatiserede processer.”

Portræt af Ib Nørholm

“Da vi i 2011 købte Skousen-kæden gik det stærkt. NaviPartner fik under en uge til at lave infrastrukturen og sætte kasseløsningerne op i 40 butikker og undervise personalet i systemerne. De knoklede igennem fra onsdag aften, hvor de fik besked til mandag morgen, hvor vi åbnede butikkerne. De leverede en ekstraordinær service, der for alvor var med til at cementere et allerede godt partnerskab.”

– Ib Nørholm, bestyrelsesformand, WhiteAway og Skousen

Skalerbare løsninger

NaviPartner drifter vores webshop og styrer vores retail-løsninger, og det er en stor fordel for os, at de kan begge dele, og at de kan skalere løsningerne, efterhånden som nye behov opstår. Selvom vi er vokset og vokset gennem årene, har NaviPartners løsninger fulgt med uden problemer – selv da vi ekspanderede i Norden.

Driftsikker ved høj kapacitet

Sidste gang vi kørte Black Friday var der historisk meget run på alle vores butikker og webshops, og der kunne NaviPartners løsning følge med. Jeg ved, at der var mange i branchen og i det hele taget mange webshops på markedet, der havde serverproblemer pga. det enorme pres, men vi klarede os igennem.

System til prisgaranti

Sammen med NaviPartner har vi specialudviklet en komponent til vores Dynamics NAV-løsning, der sikrer, at vi fra dag til dag kan tilbyde vores kunder de skarpeste priser. Vi skanner dagligt markedet og justerer vores priser automatisk, således at vi uden at tøve kan give vores kunder prisgaranti.

Smart lageroprydning

Hvis vi har nogle varer på lager på vores webshops, som står stille, så opdager systemet det og går ind automatisk og genererer tilbudskampagner på de aktuelle produkter. På den måde sikrer systemet, at vi har så lille en lagerbinding som muligt på eventuelle problematiske varer uden, at vi skal administrere det.

Kom i gang allerede i dag. Se og hør mere om vores løsninger