Sådan booster du salg i sommerferien

2. juni 2017
Sommerboost_800x600

Sommermånederne kan være en hård tid for detailbranchen. Fortvivl dog ej – der er gode muligheder for at få et acceptabelt salg i feriemånederne. Vi giver dig her tre tips.

#1 Gør noget ekstraordinært og bliv synlig

Det gode sommervejr sætter en stopper for kundernes lyst til at besøge fysiske butikker og det kan påvirke din butiks omsætning. Derfor skal du udnytte, at det netop er sommermånederne, du har mulighed for at lave ekstraordinære salgsaktiviteter. Så tag din forretning og varer med ud i det fri!

Tag et kig i kalenderen og se, om der er nogle aktiviteter/arrangementer, der kunne passe til netop din forretning og målgruppe. Du kunne fx opstille en pop-up forretning på et marked eller være til stede på arrangementer, hvor din målgruppe befinder sig. Du kan derigennem gøre dig synlig og skille dig ud fra dine konkurrenter ved at være netop dér, hvor din målgruppe befinder sig. Hvis din forretning har et mobilt kasseapparat, kan du desuden altid foretage dine salg uanset hvor du møder dine kunder og derigennem yde god kundeservice uden at være afhængig af kasseapparatet hjemme i butikken.

Læs mere om det mobile kassesystem, mPOS, her »

#2 Udvid din kundebase med et kundehenvisningsprogram

Uanset om din forretning allerede har et kundeklubinitiativ eller om du overvejer at opstarte en kundeklub, er sommermånederne det perfekte tidspunkt til at udvide databasen eller oprette et sådant initiativ.

Du kan både udvide din eksisterende kundeklub eller kickstarte din kommende kundeklub med et kundehenvisningsprogram. Det går i al sin enkelthed ud på både at belønne eksisterende og potentielle kunder. Kunden der kommer med den potentielle kunde, kan du give en rabat eller en gave, og den nye kunde kan ligeledes få en rabat på sit første køb hvis de melder sig ind i kundeklubben. På den måde får du både dine eksisterende kunder til at kigge forbi butikken eller webshoppen, og du får også udvidet din kundedatabase med nye kunder.

Læs om kundeklubsløsningen, NP Loyalty, her »

#3 Afhold lynudsalg – både online og i butik

Få et hurtigt boost i din omsætning ved at promovere et 48-timers sommerudsalg. Ved at tidsbegrænse udsalget får du dine kunder op af stolen og vil samtidig give dem mulighed for at høre om udsalget og reagere, før det er for sent. Det giver dig samtidig nok tid til at sende e-mail-påmindelser ud til dine kunder både før og under udsalgets forløb.

Hvis udsalget for alvor skal sætte sit aftryk i salgstallene, kan du drage fordel af at kombinere online og offline salg. Du kan på den måde give dine kunder en sand omnichannel-oplevelse, hvor de frit kan vælge, om de vil benytte sig af rabatkoder online eller direkte i butikken. Denne kombination vil være med til at højne den overordnede kundeoplevelse og samtidig også din omsætning.

Prøv vores omnichannel-løsning i 30 dage.

Vælg mellem browserudgaven og appen, der begge giver adgang til kassesystemet, NP Retail, og webshop-løsningen, NP Ecommerce. Som bonus får du også adgang til Dynamics NAV på alle mobile enheder.