Sådan kan du forbedre dit salg i sommerferien

2. maj 2018
To kvinder er ude og gå med to shoppingposer hver i solskin og vender ryggen til kameraet

Sommermånederne kan være en hård tid for detailbranchen. Fortvivl dog ej – der er gode muligheder for at sælge mere i feriemånederne. Vi giver dig her tre tips.

To kvinder er ude og gå med to shoppingposer hver i solskin og vender ryggen til kameraet

#1 Gør noget ekstraordinært og bliv synlig

Det gode sommervejr sætter en stopper for kundernes lyst til at besøge fysiske butikker og det kan påvirke din butiks omsætning. Derfor skal du udnytte, at det netop er sommermånederne, du har mulighed for at lave ekstraordinære salgsaktiviteter. Så tag din forretning og varer med ud i det fri!

Tag et kig i kalenderen og se, om der er nogle aktiviteter/arrangementer, der kunne passe til netop din forretning og målgruppe. Du kunne fx opstille en pop-up forretning på et marked eller være til stede på arrangementer, hvor din målgruppe befinder sig. Du kan derigennem gøre dig synlig og skille dig ud fra dine konkurrenter ved at være netop dér, hvor din målgruppe befinder sig. Hvis din forretning har et mobilt kasseapparat, kan du desuden altid foretage dine salg uanset hvor du møder dine kunder og derigennem yde god kundeservice uden at være afhængig af kasseapparatet hjemme i butikken.

Læs mere om det mobile kassesystem, også kaldet mPOS, her »

#2 Udvid din kundebase med et loyalitetssprogram

Uanset om din forretning allerede har et kundeklubinitiativ eller om du overvejer at opstarte en kundeklub, er sommermånederne det perfekte tidspunkt til at udvide databasen eller oprette et sådant initiativ.

Udvid eller kickstart din kommende kundeklub med rabatkuponer, der kan gemmes direkte i kundernes Wallet på iPhone eller Android. For nye kundeklubmedlemmer kan du tilbyde en rabatkupon, når de tilmelder sig. Med medlemmer i din kundeklub har du mulighed for at sende dem rabat-notifikationer direkte til deres telefoner, som de herefter kan gemme i Wallet. Rabatkuponerne kan give både nye og eksisterende kunder et incitament til at komme en tur forbi din forretning. Se hvordan du kan bruge rabatkuponer til at booste dit salg i videoen nedenfor.

Se hvordan du kan bruge rabatkuponer til Wallet i en boghandel.

#3 Afhold lynudsalg – både online og i butik

Få et hurtigt boost i din omsætning ved at promovere et 48-timers sommerudsalg. Ved at tidsbegrænse udsalget får du dine kunder op af stolen og vil samtidig give dem mulighed for at høre om udsalget og reagere, før det er for sent. Annoncér jeres udsalg på de sociale medier, så det når ud til jeres potentielle kunder.

Hvis udsalget for alvor skal sætte sit aftryk i salgstallene, kan du drage fordel af at kombinere online og offline salg. Du kan på den måde give dine kunder mulighed for at vælge, om de vil benytte sig af udsalg online eller direkte i butikken. Denne kombination vil være med til at højne den overordnede kundeoplevelse og samtidig også din omsætning.

Peter Sales Manager

Vil du høre mere?

Vil du vide mere om hvordan du kan skabe mere salg i sommermånederne? Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale med én af vores konsulenter. Vi kan hjælpe dig med at transformere din forretning.