PowaTag og Sport 24 vil revolutionere vores måde at handle på

21. september 2015

PowaTag gør sit indtog på det danske marked og den første danske detailkæde har allerede meldt sig på banen. Med udsigt til at flere millioner danskere kan benytte PowaTags banebrydende teknologi via MobilePay, er Sport 24 gået forrest og indleder et spændende samarbejde med Teller om PowaTag.

Fra implus til køb på få sekunder

Formålet med PowaTag er, at forvandle måden forbrugere handler på i detailbutikker. Med PowaTag kan forbrugere skanne tags fra magasiner, reklamer eller lyd-bidder fra TV- og radioreklamer. Når tagget er skannet, kan kunden godkende et køb med ét enkelt klik og få produktet leveret til sin adresse.

Det befordrer flere impulskøb, da en skannet QR-kode fra eksempelvis et magasin kan blive til en gennemført transaktion på sekunder. Den ventetid, der ofte fører til afbrudte transaktioner, bliver med PowaTags teknologi elimineret drastisk.

Se videoklippet for at se, hvordan PowaTag fungerer

Et innovativt samarbejde

Danske Bank var den første bank til at indgå et samarbejde med Powa Technologies, og i sidste uge meldte Teller og Powa, at de har indgået en forhandleraftale i Norden. SPORT 24 vil anvende tjenesten både på virtuelle og fysiske bannere samt i kataloger og på de enkelte produkter. IT-chef hos SPORT 24, Frank Kipper Jensen, anerkender PowaTags store potentiale på det danske marked:

”Den største fordel for os er, at PowaTag understøtter kombinationen af fysisk og online handel, som vi allerede tilbyder vores kunder. Det er en revolutionerende mulighed, vi gerne vil være først med. Det vil give større bekvemmelighed for vores kunder, og kommer til at vise os et klarere billede af, hvor vores trafik skabes i forhold til hvor køberne er”.

Yderst velegnet til danskerne

Betaling over mobilen har vundet indpas hos danskerne. Derfor er den nye teknologi fra Powa noget der virkelig bør være velegnet til de danske forbrugere.

Ifølge FDIH’s analyse af de danske forbrugeres vej til køb, ser man også en tydelig tendens: mobilbetaling- er fremtidens måde at handle på. 82% af den danske befolkning ejer en smartphone, 2/3 af danskerne med smartphones har installeret en eller flere betalings-apps, og mere end hver tredje unge foretrækker at betale med en app frem for betalingskort.