I dette tilfælde bruger vi et ”Festina Mens Chronograf” ur som eksempel. Lad os starte med at tjekke lagerstatussen på dette ur, ved hjælp af funktionen ”Lookup”. Denne funktion angiver alle varer, som er til salg. Uret bliver hurtigt fundet, og her til højre kan du se, at den nuværende lagerstatus for dette ur er 3.

Nu vil en kunde gerne købe dette specifikke ur. I POS’en finder ekspedienten nemt varen, ved først at trykke på ”Watches”-knappen og herefter ”Gentlement”-knappen. I det ekspedienten trykker på knappen med teksten ”Festina Mens Chronograf”, tilføjes uret som en salgslinje her i det øverste venstre hjørne. Ekspedienten vælger ”Go To Paymnet” og ”Cash”, og indtaster beløbet. Tilbage i POS-vinduet, bliver det vist hvor meget kunden skal have i byttepenge. Salget er fuldført, og POS’en er klar til et nyt salg.

Lad os nu gå ind i Dynamics 365 Business Central og se hvordan ordren ser ud dér. For at tjekke effekten i Business Central, navigerer jeg til ”Audit Roll”, og her – skrevet med fed, blå skrift – kan du se de linjer som salget netop har skabt i Business Central.

For illustrationens skyld, kan vi også lige tjekke, hvordan salget har påvirket lagerstatussen for uret. Her er uret… og til højre kan du se, at den nuværende lagerstatus nu er 2, i stedet for 3.

Vil du vide mere om POS-systemet, NP Retail, eller hente en demo?