Udnyt teknologien bag Mixed Reality og optimer dine lagerstyringsprocesser

9. oktober 2018
En mobil med en stregkode på skærmen og en kvinde siddende i baggrunden

Med Mixed Reality-teknologi kan fysiske butikker optimere deres lagerstyringsprocesser betragteligt. Udnyt teknologien og frigør ressourcer ved at effektivisere din varemodtagelse og lagerstyring. Lad dig inspirere af mulighederne.

Mixed Reality

Klik på ovenstående billede og se en video af løsningen

Mixed Reality giver konkurrencemæssige fordele

Der er stor konkurrence i detailbranchen, og derfor er det nødvendigt at genoverveje samtlige aspekter af din virksomhed for at kunne skille sig ud fra mængden. Det er gennem innovative teknologiske løsninger, at detailhandlere i dag kan effektivisere egne forretningsprocesser. Her kan Mixed Reality være værktøjet, der transformerer måden fysiske butikker håndterer lagerstyringsprocesser på.

Mixed Reality er en scanningsteknologi, der giver detailhandlere mulighed for at tilføje elementer af virtuelle symboler og animation gennem virkelighedens linse – her et mobilt kamera. Detailhandlere kan derfor få vist grafik, animation eller andet virtuelt indhold på den mobile skærm, når en stregkode bliver scannet.

Optimér lagerstyringsprocesser

Fremtidens detailhandel indebærer en gnidningsfri forsyningskæde med en stærk infrastruktur. Ved at benytte Mixed Reality på lageret, sikrer detailhandlere at alle varer er registreret med rette pris og placering. Samtidig kan du nemt og hurtigt få information om lagerbeholdning og lagerstatus, ved at scanne adskillelige stregkoder på én gang. Du kan derfor pensionere den manuelle scanner, når du skal lave lagerstatus eller når du modtager varer.

Med den stigende nethandel er de mange online ordrer og pakker også værd at nævne. Her kan du igen benytte Mixed Reality til at få information om, hvornår pakkerne skal afsendes, om de er kommet retur eller hvordan de skal behandles.

Se hvordan du kan benytte Mixed Reality til lagerstyringen

Fælles lagerbeholdning

Udover hurtig og effektiv optælling og registrering af varer med Mixed Reality, er det også afgørende at omni-channel detailhandlere har fælles lagerbeholdning.

Med fælles lagerbeholdning menes, at du kan være sikker på, at en vare som allerede er blevet solgt i din fysiske butik, ikke bliver solgt igen på webshoppen. Denne problemstilling løser NaviPartners forretningsløsninger NP Retail og NP Ecommerce, da disse har én fælles lagerbeholdning. Alle informationer om lager, salg og statistikker samles i samme system, nemlig ERP-systemet, Dynamics 365 Business Central – tidligere kendt som Dynamics NAV.

POS og mPOS illustrereet på computerskærm, tablet og mobil

Vil du prøve vores POS-system med Mixed Reality?

Få 30 dages adgang til NP Retail med Mixed Reality på alle enheder. Som bonus får du også adgang til webshop-løsningen NP Ecommerce samt Business Central.