B2B-markedet efterspørger skræddersyede webshops

11. november 2014

Med vores e-handelsløsning, NaviShop B2B, bliver webshoppen specialtilpasset den enkelte B2B-forretning. Det betyder, at webshoppen får lige netop de funktioner, som gør det nemmere at servicere slutkunderne. Her er tre eksempler på skræddersyede funktioner.

Leveringsdato baseret på leveringstid

I købsprocessen kan slutkunden vælge leveringsdato baseret på leveringstiden for de produkter, som er lagt i kurven. Webshoppen viser selv den først mulige dag for levering ud fra de leveringstider, der er angivet på produkterne i NAV. Slutkunden får en kalender op og kan evt. selv vælge en senere leveringsdato.

Ønsker kunden at få eventuelle varer, der allerede er på lager, leveret med det samme og resten leveret senere, findes der også en delleveringsfunktion. Hvis dellevering er valgt fremgår det selvfølgelig af ordren, så den bliver håndteret korrekt i NAV.

Tilvalg af ekstra serviceydelser i købsprocessen

På den enkelte slutkundes debitorkort i NAV angives hvilke ekstra serviceydelser, der er aftalt. De ekstra serviceydelser fremgår i webshoppen under købsprocessen, og slutkunden har altid mulighed for at ændre sine tilvalg. For at sikre at ordren bliver behandlet korrekt, fremgår tilvalgene altid på ordren i NAV.

Udtræk til slutkunden direkte fra NAV

Slutkunden kan under “Min konto” i webshoppen se åbne poster, faktura, kreditnotaer og andre dokumenter, som man normalt kun kan få ved at henvende sig til firmaet. Slutkunden klikker på den ønskede faktura. Derefter sender webshoppen en besked til NAV om, at kunde X ønsker at se faktura 3. NAV genererer nu en PDF og sender den ud til webshoppen, hvorefter slutkunden får en popup frem og kan vælge at åbne PDF’en eller at gemme den.